Week 22, Day 4: Making a Complaint & Expressing Hopes and Dreams – Exercise 1. Listening Practice
Week 22, Day 4: Making a Complaint & Expressing Hopes and Dreams – Exercise 1. Listening Practice
Listen to Week 22 Day 4 Track 7
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Question 1 of 3
1. Question
Quel est le problème du client? (What is the client’s problem?)
CorrectIncorrectHint
Transcription
Client: Bonjour monsieur, je ne suis vraiment pas satisfait du repas !
Serveur: Je suis désolé monsieur, que puis-je pour vous ?
Client: Remboursez-moi !
Serveur: Cela n’est pas possible monsieur.
Client: Je voudrais que vous fassiez quelque chose, je n’aime pas perdre mon argent !
Serveur: Nous pouvons vous offrir le digestif ainsi que le dessert si vous acceptez.
Client: C’est d’accord, merci beaucoup.Customer: Hello sir, I am really not satisfied with the meal!
Server: I’m sorry sir, can I help you?
Customer: Reimburse me!
Server: That is not possible sir.
Customer: I want you to do something, I do not like losing my money!
Server: We can offer you the digestive and the dessert if you’d like.
Customer: All right, thank you. -
Question 2 of 3
2. Question
Que désire-t-il? (What does he want?)
CorrectIncorrectHint
Transcription
Client: Bonjour monsieur, je ne suis vraiment pas satisfait du repas !
Serveur: Je suis désolé monsieur, que puis-je pour vous ?
Client: Remboursez-moi !
Serveur: Cela n’est pas possible monsieur.
Client: Je voudrais que vous fassiez quelque chose, je n’aime pas perdre mon argent !
Serveur: Nous pouvons vous offrir le digestif ainsi que le dessert si vous acceptez.
Client: C’est d’accord, merci beaucoup.Customer: Hello sir, I am really not satisfied with the meal!
Server: I’m sorry sir, can I help you?
Customer: Reimburse me!
Server: That is not possible sir.
Customer: I want you to do something, I do not like losing my money!
Server: We can offer you the digestive and the dessert if you’d like.
Customer: All right, thank you. -
Question 3 of 3
3. Question
Que lui propose le serveur? (What does the server propose to him?)
CorrectIncorrectHint
Transcription
Client: Bonjour monsieur, je ne suis vraiment pas satisfait du repas !
Serveur: Je suis désolé monsieur, que puis-je pour vous ?
Client: Remboursez-moi !
Serveur: Cela n’est pas possible monsieur.
Client: Je voudrais que vous fassiez quelque chose, je n’aime pas perdre mon argent !
Serveur: Nous pouvons vous offrir le digestif ainsi que le dessert si vous acceptez.
Client: C’est d’accord, merci beaucoup.Customer: Hello sir, I am really not satisfied with the meal!
Server: I’m sorry sir, can I help you?
Customer: Reimburse me!
Server: That is not possible sir.
Customer: I want you to do something, I do not like losing my money!
Server: We can offer you the digestive and the dessert if you’d like.
Customer: All right, thank you.